UMUR BERAPA? NAMPAK MASIH MUDA LAGI TUK BERKAHWIN...

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Hari ini saya bakal mendedahkan rahsia paling besar..Heheh..Rahsialah sangat..Aku kan kalo buat entry gedik je buat ayat nak kahwin kan...Sebenarnya aku bukanlah gedik sangat nak fikir pasal kahwin ni..Tapi orang2 sekeliling yang busy dok tanya bila nak makan nasi minyak, dah jumpa "cik we" ke belum..Padahal aku anytime je kalo nak makan nasi minyak tu..Kat bawah opis ni banyak jual kot nasi minyak.Buat2 tak faham letewww..Naik rimas makcik ni taw..So, aku buat2lah sibuk nak cari jodoh..hahaha..Usaha perlu ada..


Persoalannya..Kenapa dorang ni begitu mengambil berat badan ye??Aku tahula badan aku dah semakin mengembang dengan pesatnya tapi takyahla tunjuk sangat..Sebenarnya dorang takkan tanya kalau dorang tak tahu umur kita sebenarnya berapa..tapi disebabkan pasukan rakan sebayaku rata-rata dah kahwin makan secara logikal akalnya aku pun harus menjejaki langkah2 mereka dengan segera..Kalau yang tak tahu umur aku berapa maka persoalan yang macam nilah yang akan keluar...


K.Anie Nagoya Textile tanya dalam entry INI..hehe..arigato gozaimas sebab cakap dla masih mude..Terblushing baca komen K.Anie ni..Errr, K.Anie carilah pakwe dari jepun tuk saya..hehe..Dapat ala2 muka TAKUYA KIMURA pun oke gak..hahahaha...Perasan nak mati!

Cakap banyaklah kau ni dla..Berapa umur kau sebenarnya ni??? Betul nak tahu ni??Dah tahu nanti janganlah panggil kakak lak..Panggil makcik takpe..heh..Sila tengok gambar rajah di bawah..Dah dapat jawab sila pendam dalam hati je taw^^


Amacam???Dapat jawab tak? soalan tambah tolak je tu..takdelah tua sangat tapi dah tersangat layak tuk  mendirikan masjid kan kan kan...

Habis tu dah tahu layak kenapa tak kahwin2 lagi??Ntahlah, susah nak jawab..Cuma masa zaman mengadap buku dulu banyak kalilah jugak reject kaum adam ni..konon nak concentrate study tapi result tak cun mana pun..sampai kena tegur dengan kawan2 sebab selalu sangat reject orang tu, orang ni..Nak kata MEMILIH well bagi aku kita memang kena pilih pun..Takkan senang2 je nak terima kan, tengok sekaranglah macam2 benda tak elok jadi cuma janganlah TERLALU MEMILIH sangat..Apapun aku percaya JODOH, PERTEMUAN dan MAUT di tangan TUHAN..Takkanlah sebab jodoh lambat kau nak sedih sepanjang masa..Rugi taw kalau asyik sedih ni.Tenang tenang aja loh! Asal jangan mudah putus asa dahla kan..

Ini DOC.FAHMI...Yang ni paling takleh blah..MY SIS curi2 snap masa tengah tunggu masa nak BERSALIN..Kecik la pic ni sis, blur! Konon nak kenen2 tuk adik dia la tapi lidah terkelu nak cakap..Kehkeh..Hensem sis cakap! Sabo jelah sis ni padahal adik dia yang kecoh2 suruh kirim salam kat encek2 doc kat situ..hahaha..eh, bukan maksudnya aku nak mamat dokter, sedar diri oke..saje je tu, aku kan selalu cakap bukan2..jangan lyn sgt

nasi tambah : dah kahwin sibuk tanya anak pulak kan..Dah ada anak sibuk tanya menantu pulak kan..Memang macam tulah kehidupan masyarakat^^

Comments

CGG said…
wow..

'nampakawet muda'

bertuahnye badan:)
Fariross said…
weh, umur kite same yea, apsal rasa muda jea.. hahahaha... gilos lak...

Ok laa makcik ai doakan laa dpt jejaka idaman hati yo, cik doctor ke, incik polis ka, incik2 kat gomen tue, kat bank2 tabung haji ka, ingat tak brader kat tabung haji... ntah2 dah kawin, :-p. tak hengat tul tahap gediks gitu, kwang2...
Bagus makcik jgn sedih sgt tau, tapi jangan potos asa...
aza2 fighting gitu lar... hahaha...
as salam..
kak dla! kak dla!!!!
ha! saya tahu umur akak masa akak cerita pasal zaman sekolah akak yang akak tempek gambo tu. selidik punya selidik, adei..hehe

adei..nasib baik saya takde kakak.
haha

adoii..akak bagi math pulak dah. jawap jangan tak jawab~

kak, hari tu ada buat entri kartun, akak komen2 la ya. nak lukis pun senang. amik masa 10 minit je. hehe

http://fadzli-rt.blogspot.com/2011/06/updatingupdatingkartun.html

tadi baru update entri. haha
kak dla dipilih~

=p

yang ni :

http://fadzli-rt.blogspot.com/2011/06/kenapa-pakcik-berblog.html?m=1
giliran fifi pulak tanya kak dyla:
bila boleh fifi makan nasi minyak kenduri kak dyla????
hehehehe:p
Sasa Al-Sharif said…
peh. nak cari doktor tu. hehe.. patut pun saja tak nak kawin hingga jumpa calon doktor
blog-tips-kurus said…
carikan sekali yek? ahaks!!
sahromnasrudin said…
relax..kalau dah jodoh tak kemana kan.....
nurdani said…
wowo...sungguh awet muda la kak dyla ni.serius ingat budak lagi
Papa Mifz said…
sampai jodoh kahwin la kan...:)
aanie said…
haha..malas la nak kira...kalu aku teka, confirm tepat...haha...

sempat lagi ek akak mu tu...haha, lucu la...
ain revival said…
laki sekarang sikit jep nk berbanding dengan perempuan.baek kawen cpt2.hehe
JIJI YU said…
tapi aku tgk ko macam dah kawen dah..ekeke
Myra Jay said…
Biar nampak muda, baru sweet :)

Tp mmg lumrah hidup nie kan, bila bujang tanya bila nak kawen dan persoalan tu akan terus dibangkitkan selalu bila masa pun..
chemay said…
nanti dah nak kwin.
jangan lupe jemput
:)
eyjalukman said…
heheh kak dla , biase la tu .
mnusia mmg ad je bnda yg tk puas . da tahu tu nk ni , pastu nk tahu yg lain plak . haha

tkpe , insyaAllah jodoh ad . tu sume urusan Allah , klu ad mesti Allah tnjukkan jln nya. usaha pnting ;) hihi
HonEyBuNNy said…
adehhh....

nak kawin jugak..hahha

xpa..tah2 tahun depan kawin yer..heheh
RedVixen said…
ok la tu awet muda... bangga3!
wah Dla..jenuh gak tekan kalkulator ni nak tau umur dla...jgn risaula dla..jodoh,masa,tempat tu semua Allah s.w.t. yg tentukan..kita hambaNYA ni jangan berhenti berdoa DIA permudahkan urusan jodoh ni..insya-Allah..(tp serius anda nmpak muda..heh)
aleen aiden said…
mengambil berat badan?tidak mahu!!!!hahah :P
aku malas nak kira umur ko tu. haha
Kamal Hayat said…
Nikah mudah pun tak apa la...
khairunnisa ♥ said…
Assalamualaikum,
tengah pegang kalkulator ni ^_^
takpe sis, sampai masa nanti.
Insyallah ada lah kan ^_^
jom tengok cte nodame cantabile <3
Zura said…
yaaa..enjoy dulu..
syaf said…
adelah rezeki tu satu hari nanti...he3
ain zuraini said…
huhu biase la tuh..lps kawin tanye anak plak...huhuhuu
apik pehe said…
hahaha..amik masa yang agak lama jugak untuk kira smeua ni..adehhhh..

jap ekk....

wahhh makcikkkk..betol ker aper yang apik kire ni?hehehe..baru jer nk ngorat..
Hanis MY said…
comelnya entri ni mcm dyla jugop... memey cun n kiut miut tau dyla ni... gitulah ikut ckp org ni ta iduplah jawabnya, mcm kak hanis ni kawin dh 3 taun tp lum ada rezeki penat dh nk jawab soklan cepuemas ni... cuba kita renung balik... pasti ada hikmah, tak dpt rezeki kat jalan ni dpt rezeki kat jalan sana...apapun Allah dah merancang yg terbaik... sama2 kta doa k... insyaAllah
miszlullaby said…
tuh r. bnyk sgt tnye.klo menyumbang seribu dua ke kan suh wat knduri kawen ok jugak.kikiki.