SUNYI = MATI

ASSALAMUALAIKUM N HAI...


AKU SUNYI BILA FAMILY AKU JAUH...


AKU SUNYI BILA ROOMMATE AKU TAKDE SEMINGGU...

AKU SUNYI BILA AKU TERPAKSA GELAK SORANG2 KETIKA MENONTON TV...

AKU SUNYI BILA INTERNET BUAT HAL...

AKU SUNYI BILA DI OFIS, AKU SORANG JE PEREMPUAN...

AKU SUNYI...SUNYI...SUNYI SANGAT2...

AKU INGIN BINGAR..

AKU MAHU DI PASAR...

aku mahu suami..eh! :P

ouh..dagu sudah mahu berlapis nampaknya..bajet sedihla ni..kemon...

TAPIIIIIIIIIIIII.....

LAGI SUNYI BILA AJAL MENJEMPUT...

LAGI GELAP SUASANA DI SANA...

KAU TERBUJUR KAKU SEORANG DIRI DI RUANG SANA...

TIADA LAGI SUARA2 YANG KAU SAYANG MEMANGGIL...

HANYA DITEMANI MALAIKAT MUNKAR DAN NAKIR YANG TIDAK HENTI2 MENYOAL SEGALA APA YANG KAU BUAT KETIKA HIDUP DI DUNIA...


CUKUPLAH...JANGAN MENGELUH LAGI...

Bersediakah kita untuk tinggal di rumah yang sempit dan gelap ini?jawapan aku belum bersedia tapi kau ingat bila sampai masanya kau boleh mintak tangguh?errr, datang bulan depan boleh, amal tak cukup lagi ni...thanx...



nasi tambah : entry ini ditujukan untuk diri aku yang memang sunyi semalam supaya aku tidak terus mengeluh..YA..KADANG2 AKU MENGELUH walaupun aku tahu TAK BOLEH mengeluh..kemon dla..kerja banyak kot nak kena setel..Tapi serius semalam aku teringat akan KEMATIAN..Yaaa, bila aku sunyi, cara aku MOTIVATE diri ialah dengan mengingati KEMATIAN, ketika itu lagi sunyi dan menakutkan so aku akan cepat sedar diri, insaf dan lebih menghargai dan bersyukur dengan apa yang ada..Bersyukurlah yang kau sihat, bersyukurlah yang kau masih boleh makan nasi tanpa menggunakan wayar, bersyukurlah kau boleh main badminton lagi, bersyukurlah kau punya family lagi..bersyukurlah..tolong bersyukur..sudah2lah mengeluh.. sudah2lah merungut.. dah, pergi buat kerja sebelum kau dikerjakan bos !! *Baekkk...

Comments

Zura said…
sdgkan bila blackout je mengagau cari lampu...inikan kalau tinggal kat bawah tanah...
saya_arief said…
macam DJ radio la pulak dyla pkai headphones cam gitu.
radio mane ye.
;p
ParkAir said…
Takut.. takut..
nexx said…
saya kalo sunyi .. tutup lampu, tepuk2 bantal.. tidooo.. heheh ^^
aanie said…
kadang2 aku perlukan kesunyian gak....
Nur Liyana said…
aku mahu suami???ececec..hahaahaha
ecah mashuri said…
ololo..jangan sedih akak.sunyi biaselah.nanti bising2 drah tinggi lak.huhuhuh

erk.xbersedia lagi nak mati ,amal xcukup lagiii;(

tapi,kalau ajal dah sampai.boleh ke wt excuse.
Cik TeN10 said…
betul2.. kdg2 kita perlu muhasabah diri kita balik.. at least dyla lg beruntung tau.. fatin kt sini lg sunyi dyla.. tiap2 hari mkn sorang2.. single room lg.. kdg2 tension + bosan smpai tahap ckp ngn teddy bear pn ade.. ketawa sorg2 tgk tb tu perkara biasa da.. pape pn kita kna bersyukur .. kita kna ingt bhwa Allah sntiasa ada dgn kita.. :)
ain zuraini said…
memang insaf kalu ingat tentang MATI ni...huhuhu.....mudah2an sempat menambah bekalan...
Nabi cakap, Orang yang paling bijak ialah org yang mengingati mati.. :)
fiQ'Ra said…
salam awak..fiqra berbesar hati mnjemput awk join contest fiqra ;) tq yea


http://fiqracake.blogspot.com/2011/06/contest-saya-suka-berimaginasi.html
sunyi itu buatkan kita menghargai hidup yang ada..kan?
ya..sama laa..mesti motivate diri dgn ingat kematian..

dari situ laa kita akan cepat2 rasa insaf, sedar diri..bersyukur dgn apa yg dimiliki..
Papa Mifz said…
hidup kesunyian x best wor...
zati embong said…
hargai masa sunyi ni dLa,nnt smpai masa,bila riuh2 kita rasa nk kesunyian 2 dtg.hihi
blog-tips-kurus said…
insaf.. malam ni tinggal sorang. sape nak temankan? isk! :(
mira shahidan said…
betul. tak boleh mengeluh sangat tapi kadang-kadang terlepas jugak keluhan dari mulut. hmmm~
ishiko said…
sentiasa bersyukur itu penting >,<
first time kot tgk pic ko
pandang depan sikit
tak best kn klu sunyi? mcm2 rasa dpt rasa.
chemay said…
insaf pulak rasa.
amalan tak cukup lagi untuk bawak pergi sana.
:(
as salam..
ameen..
moga mati kita dipenuhi amal..
mengeluh itu bagai lembing yang merejam tepat ke jantung..
bahaya tu..
shuh! shuh! shuh!

>_<
Raji and Yeen said…
huhu btol sgt entry ni..
kte sememangnya tak bersyukur T.T
di kubur nnti gelap gelita tanpa ditemani sesiapa pun ;(
Hanis MY said…
best apa ketawa srg2 tgk tibi... i likeee... kadey hok tok naka pun suko buke main haha...

lawanya tudum biwu i likeee biwu...
Benrauf said…
Dulu aku pun tak tahan kalau senyap sunyi. Skang ni okay je. Cukup lah ada diri sendiri. Tuhan kan sentiasa bersama kita.
apik pehe said…
hehehe..baru seminggu sunyi dah gelabah..hehehe
[sutera kasih] said…
janganlah sedih2 k dear..
khairunnisa ♥ said…
best tdo time sunyi..
komen kak hanis atas tu kecek kelate ye? aduhh. sha balik hostel ni nak try kecek kelate ngan coursemate :)
tetiba rasa takut bila baca entry pasal kematian..huhu...ya Allah,,ampunkan dosaku
syakey said…
itu lah kan. kadang dlm bilik gelap2 seblom tdo pun rasa macam lemas nk ada cahaya sikit. tak boleh nk byg macam mana dlm kubur. masyaAllah.

moga nanti d kubur,bekalan amalan kta dpt melapang kan kubur kta, bekalan amalan kta dpt menerangkan kubur kta. insyaAllah.