APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Saturday, June 04, 2011

PAKWE MAKSU LA...

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Masa balik kampung hari tu walaupun sekejap je tapi best bila anak2 buah aku yang ramai berkumpul walaupun tak semua yang balik..Bila dah masing2 pandai cakap ni macam2 topiklah keluar..Ada satu topik tu kelakar betul! Topik pasal CINTA oke, jangan main2, kecik2 dah pandai cakap pasal cinta..


Alaaa biasalah masa kita kecik2 dulu pun suka main kenen2 kat abang dan kakak kan..So, anak2 abang aku yang kat Johor ni mulalah cerita pasal cinta dorang..Hahaha..serius lawaklah budak2 ni..Anak abang aku ni ada 5 orang..Start yang sulong oke, ALONG, KAKAK, WAWA, DANIEL dan KIMI..Aku kan anak yang paling last, panggilan haruslah MAKSU kan..Bongsu bukan bermakna aku MANJA..Tetibe nak bagitahu...hahaha..Ekceli aku ada adik tapi sempat tengok sekejap je dunia T____T..Oke, mari kita teruskan perbualan antara aku dan bebudak2 perasan dewasa itu..


KAKAK : Maksu la..maksu la...ALONG kan ada AWEK taw...DUA ORANG!! Nama SYAHILA dan FAQIEHA..

AKU : Mak aih...sampai 2 orang ALONG ni???Melampau betul!

ALONG : Mana ada..SYAHILA tu bukanlah..

AKU : Ooooo...Jadi betul la ni ada makwe???Kantoi!

KAKAK : Wawa pun ada PAKWE juga...Nama pakwe dia kan...
[tak sempat bagitahu dah kena kejar dengan wawa si kakak ni]

WAWA : Alaaaa TASYA[panggilan tuk kakak] pun ada pakwe gak..Bukan wawa sorang jer...

AKU : Hahahaha...Betul la gosip tu ye..Alaaa relax rrr wa...Kimi pun ada kan[kimi ni kecik lagi baru tadika]

WAWA : Kimi pun ada jugak nama dia ANIS..

KIMI : ane ade..alaaaa makcula ni...

AKU : DANIEL??Daniel ada makwe tak??

WAWA & KAKAK : Ada maksula...ada..nama dia kan..blablabla...[LUPE :P]


Daniel dah tarik muncung dah..Tak puas hati kot aku dok sakat sampai tak hengat dunia..Tiba-tiba Daniel pun cakap camni kat aku...



Dengan suara yang kuat pulak tu, depan semua orang...PAKCU tu ABANG aku weh...Mengarut tahap gaban budak2 ni..Pastu wawa pun mengiyakan pulak...


WAWA : Betullah, wawa tengok kat henset pakcu ada gambar maksu la...ha..ha..mana ada tipu..


Hahaha...sakit perut aku layan budak2 ni..Padahal tu gambar TUNANG abang aku boleh cakap tu gambar aku...Rabun ke apa budak2 ni..Takkanlah aku bercinta dengan abang sendiri..hehehe..Adeh...Bilalah leh jumpa budak2 ni lagi..Tunggu raya ni la jawabnya..


nasi tambah :  Haritu anak buah aku kat Langkawi tanya..MAKSULA BILA NAK KAWEN?? PENGSANNNNNN  NAK JAWAB!!!
Kalau BEST, sila LIKE

36 ORANG MENYAMPUK:

Gayahspears said...

hahaha.. amboi sampai pengsan2 nk jawab ya yunk???
kehkeh >_<

chemay said...

seronok cakap dengan budak2.
inesen sangat,,
hehe
:)

apik pehe said...

hahhaa..tu maknanyer seru nak datang untuk kawen la tu mek..haha

Rozuan Ismail said...

amboi,budak kecik sekarang ni expert bab cm tuh ye

zati embong said...

hahaha.budak2 dLa.kazen jat lg hebat.

"kita nak kahwin dgn kak ti"

hambek,buat xdengar je la.

eyjalukman said...

haha comel ank sedara akak dyla .
tkde gmbo mereka ke ? ahaha

JIJI YU said...

hamboi bergosip..

Cik Ezy said...

sgt comel..
kecik2 dh pndai ckp psl cinta.
keh3

RedVixen said...

hahaha... innocentnye lah hai... :D

Cik Asma BLuppy said...

nakal tp chomel^^

Rashid said...

hehe .. bebudak. Apa yang dia nampak itule dikatanya. luruskan ..

Cik TeN10 said...

ahaa.. seronok kn layan budak2 ni.. nk2 yg byk ckp.. mcm2 bnda ditanya smpai xmng nk jwb..

SyahmiFikri said...

comel kan budak2 nie..

kalu bab nie.. laju jer nak cerita! hahaha

Aimi dan Pakcik Hashim said...

haha
syok lak sembang dengan budak2

ahsfantasy24 said...

hehehe..
kanak2 ribena,
gram ngat tgk yg petah bicara!
hehehheee :)

Papa Mifz said...

nak tau rabun ke tak meh bawak dtg kedai papa mifz...hehe

Raji and Yeen said...

hahahaha layan budak2 mmg best kan ;D
nak2 kacau dorg kalau2 dorg dh berpakwe2 makwe xD

aLieF si Muncung ManiS said...

pandai betul daniel tu muncung bibir...boleh jadi kawn alief ni..hehehe..gang muncung2..huhu

zacky786 said...

hahaha.. best layan kerenah budak2 kecik ni... :)

Ain Zulaikha said...

hahahhaha layan karenah budak2 best.. pelik2 dia orang ni kan..
pandai pulak cakap pasal bab2 camtu

Zura said...

bets layan budak2 nie..mcm2 cite dpt dgr..

aanie said...

hahaha...tu maknanya maksu la kena cari calon dah tu...

eh, hebat..frame umah mu ada eifel tower tu...

leyzajamil said...

haha..letih kalau nak melayan budak2 kecik ni bercakap, tapi seronok dengan keletah diorang kan?
N3 terbaru saya korang basuh telor tak sebelum masak?

sahromnasrudin said...

nasib baik dia tak cakap "pinjam boipren maksu jap" heheheehehhee..kalau tak, pitam awak dibuatnya hehehheee

nelly said...

meh layan budak sama2
:p

adan said...

ahahhaha... sembang ngan budak2 best.. macam soalan dorang bagi tau..

airaniez wirdani said...

Ingatkan budak2 tu nak cakap- Lin Dan tu *pakwe* mak Su..kahkah

HaNa Hani said...

amboiyh..dak2 tu pandai dah aiihh
^_^
chomei2 je aiih semuanye

maCy said...

hehe.penah jga ditanya :)

Nur Liyana said...

argh!!!mesti comel mereka2 itu....nak tgk !!hahaha

HAFIZAL said...

seronok yer

puteri ain said...

haha.. comel je .. :)
bila nk kawen . jgn lupa anta kad :P

... said...

as salam..
kak dlaa!!
haha~ tu tandanya, makcik kena kawen cepat2~ diorang dah tak sabar nak tengok =p

adei..lama dah takd apat bw. huhu

fadh leyanie said...

bg sesiapa yg suka budak..layan budak2 mmg mnyeronokkan..hihi

ecah mashuri said...

mksu knacpt2 khwin lee tuuuuu;p

blog-tips-kurus said...

o mak su, di manakah dikau???

There was an error in this gadget

Tetamu2 Beliau

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥