APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Wednesday, February 02, 2011

SAYA DAH RiNDU NIIIII....

ASSALAMUALAIKUM..YUHUUUUU !!! Mood pada hari ini ialah nak siapkan kerja cepat-cepat supaya nanti hati ini lebih tenang..Nampak kan dla ni macam workaholic sikit..haha..Workaholic apenye, HATI ni dah ada kat lain sebenarnya...Buat julung-julung kalinya pada tahun ini, dla nak BALIK KAMPUNG!!! Dasat tol, last balik pada tahun lepas taw..Mau tak rindu !ORANG KAMPUNG !!! Tunggu kepulanganku!!!

Apa yang bestnye bila balik kampung ni?? Mestilah sebab dapat jumpa family tercinta kan...Dapat bergaduh dengan anak buah, bermain dengan MIHO.Sape MIHO ni?nantilah dla gitaw..hehe..Tapi kenapa dla jarang balk kampung???Sebenarnya dla dah tulis dalam ENTRY INI..Tapi bile dah lama, mestilah rindu kan..Skang ni memang tak sabar sangat-sangat ni..Dla tak sabar nakkkkkk....

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V
MAKAN SATAY [ THE BEST IN TOWN!]
Seriously sedap taw! Soriii, kat cni x jumpe satay yang sedap..Tokey satay ni
orang kampung dla dan rumah beliau sangat besar..hoho..sape cakap penjual
satay xleh buat duit taw...


SAYA JUGA NAK MAKAN INI !!!!
Ini adalah daging NASI KERABU...Nak makan nasi kerabu mak saya buat!!!!


DAN JUGA INI !!!!!! Plissss ma, nak makan IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK !
Arghhh sudahhhh, meleleh dah segala air ni...huhu..

Serius dla kalau balik kampung nafsu makan menjadi sangat LUAR BIASA..Itu adalah faktor terbesar dla tak bleh selalu balik..muahaha...Tapi bila difikirkan dengan pelajar-pelajar Malaysia di Mesir, kita patut BERSYUKUR sangat-sangat. Kita tak balik 2,3 bulan dah kecoh kan..Keadaan dorang lagilah, meronta-ronta nak balik..Dan juga mangsa2 banjir, kena fikir jugak tentang perasaan dorang..Apakah sumbangan kita untuk mereka??Hanya DOA untuk mereka agar semua TABAH menghadapi segala rintangan itu..Sesungguhnya mereka adalah insan terpilih kerana Allah tahu mereka sangat kuat untuk menghadapinya..Takziah untuk mereka, semoga semua selamat hendakNya..Amin...

p/s : BERHATI-HATI DI JALAN RAYA..Ingatlah dla disini ^__^
Kalau BEST, sila LIKE

60 ORANG MENYAMPUK:

y u y u Z u l a i k h a said...

ayyaaa sayangg! bab makan, silalah jemput yuyu kalau makan besar tauuuuuu! grr!

Zura said...

rindu masakan mak lah ni erk...

zati embong said...

Happy hOliday DLa..

Ala,jat kempunan xdpt mkan ikan patin msk tmpOyak. xdapat stOk ikan patin la plak.huhu

sahromnasrudin said...

saya suke tgk sate tue..unikla pic nie..perisa ape? hehehehe

zaty luvlianncezzz said...

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´¶¶´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶¶
´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´


sila2

http://eityzaty.blogspot.com/2011/02/taman-asuhan-untuk-si-suami.html

aanie said...

menci la asek balik kampung je....huhu...kem salam kat ma aku deh...

hehe..aku taw sate sape 2...sate pok din..org kaya 2...dlu masa aku nak beli kete, dia yg tlg..hehe..

CGG said...

tempoyak..
ngidam:)

Sasa Al-Sharif said...

aku lebih suka masakan kampung. lebih2 lagi bab yg pedas ni

saya_arief said...

nak makan sate jugak.
;p

Hanis MY said...

bestnyaaa tu seme makanan feberet akak esp daging bakar fuhhh leleh huhu..slmt mjamu selera jgn lupa mkn tuk akak ckit...

p/s: yup akan jd Dira-chan hehe...

ain zuraini said...

sdpnye nasi kerabu..happy holiday d_la...huhuh lame dah tak blk kelate..cuti sekolah bulan 3 ni ade wedding sepupu tp takleh blk plak...huhuhu

Pinky Pixie said...

pehh, sabar je tgk gmbr2 satay ni. kejam2.. hakhak.. ape kate dyla post sikit kat sini. hehe

maCy said...

sampai ati duga perut macy. isk2

JIJI YU said...

gulai tempoyak tu dasat kot..aku baru je makan tadi

nora said...

sedap nye satay

nak cari satay ar pasni


ENTRY HOT : Pakej Lengkap

Robot | Sakti said...

nasi kerabu...

ambo sebut dengan betol dah.
buke nasi kerbau.

grrr...

E.d.Y said...

YA ALLAH..terus lapar tgk makanan tu

khairunnisa ♥ said...

hoh, DLA, nisa tak pernah lagi makan ikan patin :)

Amirrah Zawani said...

tgk makanan terus lapar.. :P

airaniez wirdani said...

sate itu *tempting* ok..selamat balik kampung!Semoga perjalanan pergi balik dipermudahkan.amin~

Sophie Al-yahya said...

makan banyak eh..tp badan kurus DLa nie.. best btul..

JD Jen said...

kim salam dgn tokey satey! Ckp ngan dia saya mau jd share holder bole ke? xD

hiro said...

lapar...

adrinaqamarina said...

terima kasih atas doa tu :)

bila tengok makanan ni ag la meronta nak balik! haha

Farhan Zulhusmi said...

isy-isy...sedapnya...tergugat iman nie....kalau hari-hari cm nie...boleh gemuk nie...hehehe

d_LA said...

@y u y u Z u l a i k h a
baiklah yuyu..nt dla ajak..haha

d_LA said...

@Zura
rindu sgt2..mskn mak mmg terbaik kan..

d_LA said...

@zati embong
hp holiday jat..kalo kempunan kene cari tu yunk..kalo x asek tingat je kan..huhu

d_LA said...

@sahromnasrudin
perisa ape??hehe..oren kot

d_LA said...

@zaty luvlianncezzz
pandainye buat..ingatkan ape td..thumbs up tuk zaty balik ^__^

d_LA said...

@aanie
thn ni aku x balik kg lg la wei..huhu..mlm ni nak gi beli satay..kamu mahu kirimkah?hehe

d_LA said...

@CGG
tempoyak mmg terbaekkk..nom nom

d_LA said...

@Sasa Al-Sharif
samalah sasa...kalau mskn kampung mmg laju je mkn nasi..hehe

d_LA said...

@saya_arief
jom la mai cni, arip banje..hehe

d_LA said...

@Hanis MY
nt balik mesia mkn puas2 taw..hehe..

kiyut lak rs bile jd dira-chan..hehe

d_LA said...

@ain zuraini
alololo..sedihnye..xpe, skang ns kerabu kat mana2 ada jual cume sdp x sdp jer..hehe

ANATI SOKI said...

ok.. anat dah telriur nih!! sila bertanggungjawab cepat!! hehehe

Raji berkata said...

pergh mmg sedap..
ske yg mak masak sbb free
lol
kt kedai kne bayar

KizZ said...

Sedapnya ayam..yumm yummm!!

Miss Yaty said...

wah!!! kecur air liur ni tengok lauk last tu....errr dla tolong masak boley?hihi ;P

d_LA said...

@Pinky Pixie
yatie dtgla cni..kite gi mkn same2, tp yatie la banje..hehe

d_LA said...

@maCy
haha..perut macy lpr gak tu..hehe

d_LA said...

@JIJI YU
gulai tempoyak mmg dasatla..x dpt dinafikan lg..hehe

d_LA said...

@nora
jom noa, kite pekena satay ^__^

d_LA said...

@Robot | Sakti
hahaha..naseb bek betol,hehe

d_LA said...

@E.d.Y
Edy mmg, raja makan..hehe

d_LA said...

@khairunnisa ♥
biar betol ni neesa??sedap taw..gorang pun sodap..siyes!

d_LA said...

@Amirrah Zawani
nak2 perut tgh lpr kan..hehe

d_LA said...

@airaniez wirdani
Amin..jom beli satay..hehe

d_LA said...

@Sophie Al-yahya
mane ade kurusnye dla ni sophie oiii..hehe..risau kdg2 tgk bdn ni..

d_LA said...

@JD Jen
waalaikummusalam..dla tulon jwb..nt dla gtaw oke..hehe

d_LA said...

@hiro
lapar juge...

d_LA said...

@adrinaqamarina
alamak..tros rs brslh ni..sori dear..

d_LA said...

@Farhan Zulhusmi
mmg dh gumuk pun..hehe

d_LA said...

@ANATI SOKI
kalo camtu, bek anat gi beli tuk dla skali..haha

d_LA said...

@Raji berkata
betol2..mak msk mmg best pastu xyah byr..hahaha

d_LA said...

@KizZ
yum yum =)

d_LA said...

@Miss Yaty
yang last tu mmg xleh thn la tgk..dah lama kot x mkn tempoyak ni..yum yum

alexa yussida said...

ayoyoyo lapar perut..hehe td family wish besday smbil makan sate,kunun celeb dr jauh..wuwuwuuwu nak sate!

d_LA said...

@alexa yussida
ala ciannye lat alexa..celeb dr jauh tu..x thn tol..hehe..nt blk mesia mkn sate puas2 taw =)

There was an error in this gadget

PENCEROBOH-PENCEROBOH BLOG INI !!!

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥