APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Saturday, December 11, 2010

SERiUS TAKUT MiMPi CAMNi...

Tadi dla dah tido..Ekceli tertido sebab dla xnak tido lagi tapi disebabkan dla boring sangat kot..Tenet pon taim ni la dia wat hal..Skang ni dah tak reti nak layan cite sorang2, nak ada teman gak..Atau mungkin sebab dla dah tengok banyak kali cite ni, x seprais la, dah taw apa akan jadi..So, dla tertido la tadi..

Kemudian dalam pukul 12 dla tersedar ! Tersedar dalam ketakutan sangat2..Sebab dla mimpi tadi..Mimpi kene uruskan JENAZAH seseorang..Wohhhhh, siyes dla tak taw sape..Tapi bukan seorang, 2 ORANG ! Tak taw camne ada 2 jenazah dalam rumah dla, mak dla cakap selamba jer, "kite kapankan sekarang, pagi besok baru kebumi"..Dla pelik, kenape kitorang yang kene, mana orang lain yang lebih arif??Kemudian dla macam x sanggup nak tengok masa mak dla buka kain penutup tu, 
dla lari ke dapur..

Terus tersedar ! Baru dla teringat yang dla TAK SOLAT ISYA' lagi !!! Patutlah mimpi bukan2..Terus dla rasa yang MALAIKAT2 berada disekeliling dla, sedang memerhatikan dla..Serius dla takut sangat2..cepat2 dla pergi solat..Kemudian dla dah xleh tido..Macam2 perasaan skang..Takut bila tido, dah tak bangun2..Tetiba baru sedar yang amal tak seberapa untuk menghadapi kematian..Cukup tak bersedia..Tapi bila MALAIKAT IZRAIL datang memanggil, ingat boleh mintak tangguh ker??Suruh datang tahun depan, baru bleh cabut nyawa ! Gitu??

Tiba-tiba dla rasa sangat insaf dan takut..huhu..BERSEDIAKAH KITA??Dla berdoa agar kita semua meninggal dalam keimanan, kita tak taw bila ajal kita yang pasti TAKKAN TERLEWAT ATAU CEPAT WALAU SESAAT !
Kalau tadi dapat mimpi kawin mungkin dla akan terus tido...Ada hikmah tadi dapat mimpi camtu..Tapi skang dla nak cepat2 waktu pagi, nak dengar suara anak2 jiran bermain..Sangat sunyi skang ni...T_T Rasanya x pernah rasa sesunyi macam ni masa dla sesorang..Tapi nanti kita sorang2 gak dalam kubur..Renung-renungkan...

p/s : tadi ingat nak letak pic kubur tapi seyes tengah takut skang ni..

Kalau BEST, sila LIKE

15 ORANG MENYAMPUK:

Zura said...

nasib baik xtgk muke jenazah tue...klau tgk tetibe muke sendiri lg lah takut kan...eeeeee...

d_LA said...

Zura : hoh ! kalo bukak2 tgk muka sendiri ade seminggu xleh tido..huhu..eh, ade gak org online taim ni yer..heee~~~

Cikbelog said...

seram mimpi dila.cikbelog penah mimpi yang cikbelog mati.Dalam mimpi tu cikbelog tengok mak cikbelog ngah uruskan jenazah cikbelog. seram sangat.terus tejaga sambil nanges esak2 cari mak then ajak mak teman semayang..heee syukur masih diberi kesempatan hingga hari ini :)

d_LA said...

cikbelog : seram giler mimpi cik belog tu..maw x nangis..mimpi td pun dh wat dla xleh tdo nak2 tinggal sorang jer ni lagilaaa..huuu~~

alexa yussida said...

siyess cuak mmpi cmtu..sorg2 lak...mau menangis..huhu..haip!haip!lenkali solat awl wktu!!(psn kt diri sndiri gak ni:)

dLA!!!alexa nk qada balik blogwalking ..hheee..misshh u dear:D

ardinihumaira said...

uiskkk...
sebab tak solat lagi kot...
tetiba dni rasa seghiau..
adeih

E.d.Y said...

adui..mengerikan sungguh..ok lemah semangat mmg trauma ni

d_LA said...

alexa : tulah pasal, lewat sgt solat kan dah dpt mimpi karut marut...kalo mak taw konpom kene dgr ceramah pree!

dni : tulah, terus dpt cash..hamik ko dla..dla lepas subuh baru tdo td...huhu..

E.d.Y : rase gak kecut perut td mebi sbb tinggal sorg2 lg la asek tingat2 mimpi tu..

sugar2 kapas strawberry said...

huhuhu..sy mimpi kena culi.smpai meronta2 mintx tlg.siap terajang kakak sy lagi.huhu

sekamar rindu said...

salam..

sebelum tido ambik wuduk dulu...mimpi adalah mainan tido..

Fyzal said...

cemas pulak bila baca entri dLa ni. by the way. thanks for the comment yesterday. yeah .. saya akan berusaha.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kekadang akak pun kalau tak isyak lagi mulala mimpi pelik2.. itu tandanya bagusla..allah nak kejut semayang

d_LA said...

sugar2 : hawhaw..kesian akak tu siap kene terajang lg..hehe

sekamar rindu : tulah biasa dla akan basuh muka n amik wudhuk b4 tdo, tetibe tertido lak smlm tp nsb bek gak bgn walaupun dpt mimpi ngeri..

Fyzal : cemas gak la, kalo x takkan x tdo smpai subuh..pengajaran !

baby : tol tu, naseb bek gak sedar kan..lenkali xleh lengah2kan waktu solat..

Cik Tom said...

seramnya mimpi..lupa basuh kaki kot..mimpi tue mainan tidur..so xyah pikir sgt..

d_LA said...

cik tom : x pk sgt tp rs insaf tu ade la gak..warning tu sbnrnya..

There was an error in this gadget

PENCEROBOH-PENCEROBOH BLOG INI !!!

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥