APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Wednesday, December 08, 2010

JAPANESE VILLAGE

OHAYOUGOIZAMASU !! HAITTT HAITTT :D
Sambungan dari EN3 INI...Selepas sonok2 di FRANCE, dla ngan semangat berkobar-kobar terus meneruskan misi untuk pergi ke JEPUN plak..Sungguh tak sangka FRANCE dan JAPAN ni sangat dekat rupa-rupanya..hehe..
Haitttttt !! Kete xleh bawak masuk kampung, so park kat bawah, kene jalan kaki.Tak jauh sangat pun dalam 300meter camtulah tapi x tahan jalan dia 
berbukit-bukit sikit :P

Sedia untuk mendaki..hehehe..

Fuhhhh..penat gak rupe-rupenye, lepak jap sambey shooting bagai..

Tapi udara dia memang fresh sangat2, dingin jerrr..Ekceli kalau nak naik bas xde tingkap yang disediakan tu bleh gak tapi kitorang pilih jalan kaki jer leh cuci2 mata

SELAMAT DATANG KE RUMAH TEH JEPUN YANG PERTAMA DI DUNIA DALAM HUTAN TROPIKA !!! Harus berbangga ni sebagai rakyat Malaysia !

Bila sampai, perkara wajib harus harus menjadi model papan tanda !

Operasi jejalah bermula..

Ikan Kap Jepun ni memang besar dan cantekkkk :P

Jom masuk rumah ala2 jepun plak :)

Belajar duduk cara jepun..heee~~ sopan tak ?

Sarah, lu nape tengok2 atas..haisshh..kitorang kemain lagi ayu sleeping :P

Air ni sumpah sejuk derrr..
Perasan tak kat belakang tu ada orang pakai kimono..Ekceli kitorang nak pakai gak tapi tengok ramai yang tengah menungggu, kitorang plak jauh lagi perjalanan so, batalkan niat suci murni itu dulu..huhu..rasa macam x abes jer explore sini, 
ni kene gi lagi skali ni :P

Sebenarnya kitorang baru balik seminar kat KL, pagi tu ingat nak jalan2 kat KL, tapi kitorang ni bukan ingat sangat jalan2 kat KL tu, takut nanti makin lewat sampai rumah so, kitorang wat keputusan nak balik jer terus..Dalam kete tu dla bercamwhoring gile2 la dalam kete sebab ingat dah tak singgah mana kan..Naseb baik bateri ada lagi, tupun masa kat France, bateri dah lip lap, terpaksa tumpang camera kawan dla..

Lepas highway KARAK kitorang nampak la signboard BUKIT TINGGI EXIT 805 
[kalo x silap], pastu kawan dla pun cakap, jom terai masuk...Tengok jam pagi lagi, kitorang pun apalagi, teruskan jerlah niat suci itu..Walaupun mula2 tu tersilap masuk KAMPUNG BUKIT TINGGI, tapi tetap tak berputus asa, tanya orang lalu lalang dan akhirnya sampai..So, ini memang percutian yang tidak dirancang..Ekceli macam persinggahan jerlah ni, sebab tu kejap jer pergi, juz kenal2 jalan dulu..Nanti next time senang, dah taw jalan.
Bayaran untuk masuk ke tempat ini hanya RM12 jer..Oke lah tu, kasi pale ni fresh sikit kan..Jom ramai2 ke BUKIT TINGGI. Ajak mak ayah sekali oke :P

p/s : tingin nak daki gunung kinabalu..hermmm

Kalau BEST, sila LIKE

13 ORANG MENYAMPUK:

Wyna Nubies said...

bestnya~~wah...ada bahasa malaysia la kat papan tanda tu :)

d_LA said...

Wyna : haha..kantoi..jom cuti2 kat jepun :P

E.d.Y said...

nak g jugak lak..xyah pakai passport g oversea..xyah nak kapal terbang...jimat..huhu

d_LA said...

E.d.Y : pegi jgn x pegi..jimat derrr..hehe :P

Robot | Sakti said...

wah wah.

melancong aje.

:P

d_LA said...

robot : cuti skolah kene gi melancong walaupun dh x skolah..hawhaw :)

sugar2 kapas strawberry said...

amboi seronok ye..hehehhe

d_LA said...

sugar2 : idup kene hepi2 walaupun...

Kimmy Ai said...

wah, itu kat bukit tinggi? mcm best jek.. belum pegi lagi.. ;)

d_LA said...

Kimmy : ha'ah..best gakla, tupun x abis xplore lg..nt blk msia pegila kimmy :)

Cikbelog said...

aww~seronoknye leh jejalan..nak ikut gakkkkkkkk

Tomato Gurl's Life said...

bestnya..asyik jalan2 je..

d_LA said...

cikbelog : awwww..mmg sonok dear walaupun kjp jer..jom2 :)

cik tom : dla mmg kuat jln, mudah rs bosan..hehe :P

There was an error in this gadget

Tetamu2 Beliau

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥