APA KAITAN ULAR DAN JODOH ???

Kenapa mesti ular ?? Kenapa tak kucing ke, kambing ke, itik ker ataupun siamang??Eh, dah lama tak tengok siamang, last tengok 3tahun lepas kat ZOO TERUNTUM.Siamang tu memang comey..pandai posing, memang jatuh hati tengok.

Dla tak taw la dari mana datangnya ULAR dan JODOH ni.Sape pereka cite ni sebenarnya??Sila tampil kehadapan skang!Yang pasti dla x percaya.Haha..Mana nak dla percaya, dah banyak kali kes2 ular ni datang mengganggu hidup dan tido dla..Kalo dalam tido xyah cite la, macam2 style encek ULAR tu datang menganggu, BELIT kat leher la, duduk bawah paha la.Siap main kejar2 lagi..Sudahnya bila bangun mulalah gelabah intai bawah katil..Bila dla cite kat MA, terus cakap, jodoh nak sampai la tu.Tunggu punya tunggu x nampak2 pon lubang idung encek jodoh dla.
*rambut kaler pink sebab dalam mimpi rabun warna sket*
Encek ular ni kalo masuk dalam mimpi memang kelakar la, memang dla lari x cukup tanah..Tapi dla ada banyak pertemuan-pertemuan yang tidak dirancang bersama ular ni taw antaranya...ini kisah benar !

KISAH 1 : 
Baru lepas mandi, kuar dari bilik air, nampak benda hitam tepi dinding.Tanya akak, terus akak jerit ULAR!Apalagi, terus dla tutup pintu bilik air panjat KOLAH kemudian nampak kepala ular nak masuk, dla menjerit sekuat hati dan jantung, then ular tu x jadi masuk mebi terkejut kot dengar sore 5 oktaf dla ni.Taim tu bajet nak terjun dah naseb baik ayah dla datang cepat.Lepas tu baru taw, ular senduk rupa-rupanya, kalo kene tadi x wujud la blog ni.Trauma jap nak masuk bilik air.

KISAH 2
Ketika muda mudi, dla ni dorang panggil ULAT BUKU sebab suka membaca tapi bukan membaca buku skolah..hehe..Taim tu dla tengah baca MAJALAH REMAJA, tiba-tiba dla rasa macam ada sesuatu jatuh atas belakang dla..Bila dla toleh, omak aku wehhhh, ULARRRRR !!!! Lari lintang pukang, trauma pulak nak tido dalam bilik, pastu dorang dah tak panggil ulat buku dah tapi panggil ULAR BUKU..Naseb bek ular tu x besar sangat tapi dah cukup menggelikan weh...

KISAH 3
Dalam bilik jugak ni tapi bilik lain..Dla tengah ngadap laptop, layan cite FULL HOUSE..Tengah2 suka suki gelak tu tiba2 selamba jer ULAR lalu tepi dla...Menjerit lagiiiiiiiii...Giler la ular2 ni, asal minat sangat ngan dla ni??? Tak faham la...Tapi yang ni pun naseb baik kecik jer..Rumah dla ni kawasan masih baru lagi taim tu, kebetulan plak, kiri kanan rumah dla ni ada tanah kosong, rumah x buat lagi..Bila lama2, semak samun la tu yang menatang tu buat sarang..Once dorang datang tebas, encek2 ular tu akan lari..Maka yang menjadi persinggahannya rumah dla la..Tapi memang adek badek dla macam2 pengalaman ngan ular ni sampai dla pernah takut nak duduk kat rumah..wuwu..

KISAH 4
Kejadian di Terengganu, tahun pertama keje sini...Dla pergi joging kat BUKIT KECIK, memang best tempat tu sebab kene naik bukit pastu bila sampai atas dla n kawan2 akan duduk lame2 sket sambey wat regangan..Pastu dla main tarik2 dahan pokok..Dla ni kan rabun, pastu tiba2 kawan dla dari belakang jerit2 tapi tak bagitau kenapa?? Dia panggil dla dla jer..Dla pun lepas dahan tu pergi tanya..Rupa-rupanya ada ULAR KALER IJAU dekat jer ngan kaki dla, ular tu dok belit kat dahan bawah..Terkejut weh tapi yang dla selamat sebab ular tu tengah gigit mengkarung, kalo tak xtaw la jadi ape..Tapi ular yang ni siyes cantek :P

KISAH 5
Ini kisah sepupu dla..Beliau betul2 kene patuk ngan ular..Pastu x lama kemudian ada orang masuk meminang dan kawin..Dla cakap ngan ma, kebetulan jer tu..Takkanlah nak kene patuk dulu baru kawen..Xnak la..Tapi mak dla gurau2 jer, bukan serius pun, saje nak kacau dla yang asek cakap bila nak kawen ni..haha..

Tapi realitinya dla pernah pegang ular sekali..
*tepi dla tu jiran dla, ikut dla sebab nak jumpe akak dia yg ade kat sebelah dia tu*
Ular sawa jer, giler ko nak pegang ular tedung, x brani koi ni..Ni gambar berkurun lamenya, lupa dah tahun bile, maybe 5,6 tahun lepas kot..Taim ni ade pameran konvo akak dla..Mula2 tak berani pegang, tapi bila pegang xdelah rasa geli kulit dia ni, rasa macam biasa jer, siyes x berminyak pun..

p/s : manusia dicipta berpasang-pasangan, jangan risau lah..peace !

Comments

oktant said…
Pernah gak mimpi kene kejar ngan ular. Org kata mimpi tu maksudnya ada org yg minat pd diri kita.

Tapi tak percaya 100% lah. Cuma sekadar suka bertanya jer dgn org2 yg berpengalaman ni.
aanie said…
gilo mu dyla...byk btl kenangan dgn ular..aku takut dgn ular ni..fobia weh..
aku br je mimpi ular..ular tu dah putus kepala,tapi nak jgk kejar aku..siap membe aku nak g sambung badan ular tu lagi..x masuk akal btl..
d_LA said…
oktant : just for fun tp pelik kan nape ular yer??hehe..

aanie : tu tak cite sume lg tu..xtaw la nape ular ni berkenan tol ngan aku..haha..giler sengal mimpi mu..hehe..siap member mu tulon sambung blk kepala..x leh blah !
ahsfantasy24 said…
fobia jmpe ular,
eiii geli thap gaban!

yg pling skit jiwe,
bile kena kjar ngn ular lam mmpi tu,
rase mcm da abih laju da lari,
tp klajuan diecan babay mrangkak..
adeh!
d_LA said…
AHSFANTASY : tulah pasal, kalo mimpi tu macam ye2 je kena kejar..kaki lak keras semacam jer nak lari..klako la mimpi ular ni..hihi
nur said…
D.la.. geli la.. eii takut ulau..
ALL IN ONE
Mr.Ix said…
IX suka gak ular2....tringin nk pet ular sekor..hehhee....

ular n jodoh tu bkn ke mimpi ular erk...



p/s: g la jalan2 pantai chedering nnti....cantik
d_LA said…
Nur : cayalah, mmg best usap2 ular ni..jgn smpai dia belit kita sudahhh..

ix : slalu sgt mimpi pasal ular ni..letih kene kjr..haha..nt nk gi gak la pntai chendering, shooting2..hehe
Cik Tom said…
cik tom pernah mimpi ular ms form 5 dl..hehe..

eh pernah pgg ular??geli x??
MamaYatie said…
kata ustaz, kalo mimpi pasal ular..ada benda halus nak mengganggu..berhati2 la
Un Phat Lee said…
errr...gua takut ular.lagikan nak pegang
d_LA said…
cik tom : skang dh form bape??hehe..b4 pegang rs geli tp bile pgg siyes x rs ape2, mcm pgg kertas jer..

mama yatie : yeke??x pnh dgr tu..slalu gak mimpi ular ni..hoho..ngeri2..

un phat lee : gua takut gak..pgg ular sawa bolehla..heee~~
baru-baru ni pun saya mimpi ular..and next month saya dirisik..mmg ade kena mengena kot ular ngan jodoh ni...
d_LA said…
Quincy : siyes??wahhhh..congrats dear..kebetulan la kot..
nur said…
dear comey,, ada tag untuk kamoo join kontes
http://2nurhafiz2009.blogspot.com/2010/12/contest-terjah-dan-geledah-di-tahun.html
d_LA said…
Nur : TQ..InsyaAllah dla terjah nt oke :)
alexa yussida said…
wahhh comellnyeeeee dla!hikhik..muka tak berubah:)

lps ni kawen la tuuuuu:p
E.d.Y said…
suka ular..hehe
d_LA said…
alexa : skang dah kembang sn kembang cni la yang..haha..

E.d.Y : x suke..x suke..hehe
Robot | Sakti said…
besarnya ular tu.
ular sawa kut.

keh keh keh
d_LA said…
ROBOT : XPOM ANACONDA..HAHA