APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Friday, October 22, 2010

TIPS PEGANG TIKUS - SAYANGI TANGAN ANDA

Yuhuuu..
Sume sihat ke?Semalam dla x post entry langsung kan..
Korang x rindu saye ke?Miahaha, bajet pemes jer..

Oke semalam memang bizi oke sebab kunun nak siapkan sume kes tapi x berjaya gak so aktiviti blogging pun x dapat dilaksanakan jugaklah.
Jari-jemari ni x bape best la semalam..
Terparkinson semacam jer..Betul ni !
Bile dla pegang mouse kan rasa cam kebas2, bile nak siap keje asek kene benti jer..
Orang kata bukan kambing yer kalau cara pegang mouse atau posture badan x  betul boleh merosakkan urat2 saraf di tangan..Wohooo..ini x bagus tau..

Ini tangan kamu, bukan saya punye :D

Dengan jari-jemari inilah dla cari rezeki..
Keje dla memang dok main klik sana klik sini, 
pendek kate memang seharian ngadap pc jer kejenya.
Bila dah jadi camni, arini rasanya nak restkan tangan ni jap, kesian taw asek bekerja je tangan ni, so semalam xwat ape2 entry, BW pun sorang 2 jer sempat..

Ni nak try test tangan ni, rase lagi kesengalan itu tapi ok sket la dari tadi..
Jom tengok cara2 yang betul nak pegang mouse, nak ngadap pc.
Kalo yang dah taw tu wat2 xtaw la yer.
Yang xtaw, SELAMAT BERAMAL !


Sekarang sila tengok tangan anda memegang encek tikus..betol ke x caranya..

Nak pegang mouse pun kene posture yang betul taw mengikut bangsa tikus.


Haaa..inilah posture badan yang betul bile ngadap pc..
Ala2 model jer duduk..
kalo dla, x sah kalo kaki x letak atas kotak A4, pastu badan tu ke belakang sket..
Kunun selesa rrr tu bro, sekali dah terparkinson jari-jemari ini..
baru insap seminit..Tskk..

Huuu..no good..no good !!
Style dla yang macam gambar atas belah kanan :D
Jadi kawan2ku yang kusayangi semua, mari kita renung2kan,
bape lame korang nak guna tangan korang, sekali dia rosak ma, 
susah hidup kita ma..
Bukan xetakat xley wat keje, nak blogging pun xley..
Nak makan nasi nanti kena ada orang suapkan, kalo x ko sedutlah guna straw..

Sayangilah jari-jemari anda sebagaimana anda sayangi makwe pakwe korang :P
Pesanan ini dibawakan khas oleh LADY_DYLA :D

p/s : esok x keje..lalala :D

Kalau BEST, sila LIKE

12 ORANG MENYAMPUK:

miszlullaby said...

ingatkan tikus ape tadi..hahahhaa...

cacing said...

wau! nice info lah ni... ada tak cara2 nak pegang koley minuman??? hehehe

ardinihumaira said...

tu la.. kadang2 sampai tak sedar duduk terbongkok kan.. hu

d_LA said...

ML : hehe..ingatkan dla nak wat eksperimen kat tikus ke ML..

cacing : tq..nak pgg mug ade tips gak ker..hehe

dni : pnye la kusyuk & tawadhu' kan :D

Gayahspears said...

ampes... aku pk tikus mondok...huhu
owh ade gak cara2 ya.. bagus la info ko nih... aku nk syg tgn aku..huhu.. nak belai tgn aku..huhu..

d_LA said...

gayah : haha..xde maknenye aku nak g pgg c tikus tu..haip..
bagusla ko syg kat tgn ko 2 :P

Tomato Gurl's Life said...

tips bagus ni..mmg rs jari n tgn ni lenguh nak bls bw n komen..hik3 ;)

d_LA said...

cik tom : tol tu..syg kat tgn ni, kene jg tol2..sumber rezeki ni taw =)

Fello Ariza said...

er..er...dla..tikus fel nih muat utk dua jari je..camne ea? :P

d_LA said...

fell : tkus cap pe tu fell??bg dla la konpem muat 5 jari..hehe

apik pehe said...

hahaha..apik selalu jer duk macam kartun tu..hehehe

d_LA said...

apik : sem la kite..x reti nk dok straight..haha

There was an error in this gadget

Tetamu2 Beliau

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥