APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Sunday, October 31, 2010

j0d0H bELiAU...

Gulpppp..arini dah 31 OKTOBER !!!
Lagi 2 bulan 2010 akan meninggalkan kita..
Maka umur beliau pun bakal meningkat jugak..
Maka beliau pun risau risau risau..
Jom nyanyi lagu risau risau, tah hape tah tajuknye, plik tol lagu skang..
Lagu risau itu ditujukan khas tuk beliau yang tengah risau !

pic by mr.google

Beliau ni betul2 risau ke buat2 risau ni..
Teringat masa hari pertama WORLD CUP tahun ni..
Hari tu, abang beliau bertunang..
Balik dari majlis dah malam, ngan perasaan penat2 manje beliau layan world cup,
taim tu beliau ingat lagi AFRIKA SELATAN vs MEXICO !
Tengah2 layan bola beliau tertido..
Pastu tetibe beliau rase ade lembaga berdiri depan mata..
Beliau bukak mata..
JENG JENG JENG..
Tetiba lembaga pengarah itu menghulurkan sesuatu kepada beliau..

Beliau kaget, kerana benda itu adalah
|
|
|
|
|
|
|
V

pic by mr.google

SIREH maaaa !!!
Lembaga itu adalah mak beliau sendiri! 
Mak beliau suruh kunyah sireh itu..
Naseb baek la beliau ni skolah gak dah faham sangat dah maknanye tu..
orang tua2 kata, kalo nak jodoh datang kunyah la sireh, sireh junjung tuk orang kawen tu.

Beliau pun dalam keadaan demam bola jawab,
'xyah kunyah sirehla, ade la nanti jodohnya tu'.
Sian mak beliau tu kan,
memang mak beliau tu risau sebenarnya ngan anak pompuan dia ni.
Tapi beliau ni memang, jiwa kering sket..
Tapi bile dah nak abis tahun 2010, pandai lak beliau risau.

Semalam ada orang tolong rekemen sorang lelaki,
bujang tapi dah berumur 43 tahun..
Desperate sangat ke beliau nak kene terima ???
Kawan beliau kata, lelaki tua ni matured..
Kakak beliau kata, tengok DR.M, still hensem kan walaupun...
Kakak beliau pesan lagi, check kesihatan beliau dulu..hahhh??
Beliau blur blur tudung beliau..

Lelaki itu nak cari gadis yang biasa aje, tak keje pun xpe..
Haishhh..beliau ni x reti dok diam, camne nak soping kalo x keje..
Sebab lelaki itu selalu travel merata-rata, beliau nak bawak sekali orang rumah beliau sebab tu beliau xnak cari isteri yang sibuk bekerja..
Tapi beliau ni selalu bawak balek keje kat rumah..
Lelaki itu kata, boleh masak sikit2..
Arghhh..nak masak banyak2 pun xpe..sebab beliau ni kan kuat makan :D
Pastu kalo boleh kene jaga mak lelaki itu..
Mak beliau sendiri camne??
Kusutnye pale otak beliau skang ni..
TERDESAKKAHHHH BELIAU???

Apakah kerana beliau melihat ramai kawan2 beliau sudah berkeluarga, post pic anak2 di fesbuk maka beliau terase risau??Kadang kesian gak kat beliau ni..kalo balek kampong, ramai betol yang amik berat akan beliau ni..Bile nak kawen, bile nak makan nasi minyak..Beliau senang jer jawab, 'tahun depan saya kawen makcik'..Walaupun makcik2 kat stesen bas kata beliau ni cam budak skolah tapi kalo tengok ic konpom makcik tu terpesona ngan umo beliau..Beliau bukan budak skolah makcik..beliau dah layak kawen, ade hubby, anak..Kadang2 beliau sedapkan ati, MANUSIA KAN DIJADIKAN BERPASANG-PASANGAN, kalo xde jodoh di dunia, InsyaAllah di akhirat sana akan ketemu.

Kakak beliau pesan lagi, buatlah SOLAT ISTIKHARAH..
InsyaAllah dapat petunjuk :D

p/s : slalu jer camni..kite nak kat org tu, orang tu xnak kat kita..bile kita xnak kat orang tu, orang tu lak nak kat kita kan..

Kalau BEST, sila LIKE

8 ORANG MENYAMPUK:

Cik Su said...

cian ek..semoga bertemu jodoh cept2

saya_arief said...

jom kawin..

Anonymous said...

biar betik... hehehe
kesian kamu...
kamu pos laa gambar anak aku kat FB... heheheh...
sy setuju ngan kakak kamu... solat istikarah... sy doakan kamu dpt jodoh jugak nanti...aminnnn...

Kembar kamu!!!

mzhany said...

hurmm, betol jugak tu buat solat ostikharah k... INSYAALLAH...smoge dapat petunjuk...

d_LA said...

cik su : nt sy gtaw kat beliau..tq yer :D

arief : beliau kata, jgn ckp jer..jum kite siyes2 kawen..haha

d_LA said...

deq ros : huwaaaaa..beliau mmg tgh emo ni..sabut kelapa dah ni..npk jer hepi2 tp dlm ati ade tmn permainan taw !

mzhany : tu jln yg terbaek kan..huhu

ardinihumaira said...

solat istikharah yang terbaik. InsyaAllah pilihan akan lebih tepat dah tenang ;)

d_LA said...

dni : thanx dni..tetibe jer mai perasaan risau risau risau..adehhh

There was an error in this gadget

Tetamu2 Beliau

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥