APO?! : tuan blog ni kejap ade kejap xde..harap maklong ye^^

Friday, August 06, 2010

Mak Ayah YG sebenar...

Huhu..x sangka neh..
Rupe2nye mak ayah kami skang adalah palsu..
Knape cam ni??? Knape????
Laluku redah onak duri & lautan apiiiii..
tetibe jer nyanyi lagu jaclyn vict0r plak..ngeh..ngeh..
Suspen x??

Ekceli kan sminggu 2 neh unit aku iaitu unit pelan mmg kecoh rrr..
Selepas ura2 dgr yg unit kitorg akan dibubarkan, mmg sume panas rrr babe..
Bermati-matian kitorg wat keje alih2 nk hapuskan..
Dahla sistem GiS baru setahun jagung, xkan dorg x fight..

So, setelah meeting ngan Ketua Pengarah bahagian pengurusan barula kitorg faham..walaupun dah bc baca pekeliling lam tenet still x puas ati kalo x dgr dr mulut KP sndiri..
Setelah terlopong mulut kitorg mendengar ni, secara simpul-simpulnye, mmg byk kebaikan la..
Macam skang aku keje kat Penilaian d bawah Kementerian Kewangan.
Pangkat kitorg kat cni plg tinggi just J26..
Keje plak, xde bos..bile dh xde bos, anything happen kekadang ssh sbb xde org nak tlg fight tuk kitorang.Nak mintak lebeih pom susah gak.

So, kerajaan skang dah ubah sistem supaya rombak balik.
Kalo ikutkan cam unit pelan ni mmg sesuai letak kat Kementerian Kerja Raya..
Kat ctu, kitorg buat pelan yg sebetul-betulnya pelan.
Lepas tu, kitorg leh apply KPSL lagiii..
So, peluang tuk naik pangkat tu cerah la dr jbtn skang ni..
Nak2 plak aku der dip senibina badan..
Peluang la ni tuk aku pegi lebeih tinggi..Xnak kerr??

Tapi kene berkorban la sket sbb kene bersedia tuk dipindahkan nanti..
Kalo xnak kene pindah, ko stay jerla ngan mak ayah tiri ni tp rugi la sbb gred mati smpai j22 jer yg dpt KUP 15thn..
Kat unit aku ni mmg ade sorg pakcik ni..hadoiiii, beliau ni dok pening2 nak opsyen mane..
Sbbnye, pakcik ni xnak kuar dr tganu..
Aku lg kesian yg keje kat Sabah Sarawak, dorg konpom lg penin nak pilih yg mane kan..
Aku ckp la kat pakcik ni, kalo xnak risiko kene pindah stay jer la kat cni..senang cite..

Tp jgn pakcik dengki plak nt, kot2 j17 dijumudkan ke j27@29..
Ade ura2 kedengaran, kalo btol mmg Syukur Alhamdulillah..
Tp pakcik ni kate x kesah, dia dh rs slesa kot..
Ske hati ko la pakcik, pk la yg terbaik..

Timela award jejak kasihan dr sy..


Sedeih gak nt kalo berpisah, sbb kitorg mmg close ekceli..
Tp wat ms skang kitorg still kat cni lg, walaupun mak ayah yg betol dh jumpe, kitorg dok ngan mak ayah tiri lg..
Amik masa gak tok pindah..
Menumpang rrr neh T_T
Skang ni junbei la, kalo kene pindah nt.

Kalau BEST, sila LIKE

2 ORANG MENYAMPUK:

kukuchimachikumi said...

sy x brape phm sebenrnye tp sy tahu ni mst tok peningkatan dri kn..

kita kene kejar yg terbaik...

d_LA said...

tol tu kukuchimachikumi..fuhhh..sgt rumit ya nak menaip nm kamoe..hehe..
pembubaran ni bgus ekceli, patot dr dulu lg..hehe

There was an error in this gadget

Tetamu2 Beliau

~ TERIMA KASIH..DATANG LAGI ~

~  TERIMA KASIH..DATANG LAGI  ~
♥ ♥ ♥ LAdy_dyLA ♥ ♥ ♥